Що робити, якщо вашу кредитну історію запитала організація до якої ви не звертались?
Кредитна історія – це так зване досьє позичальника. Тут зберігається інформація про всі ваші кредити та дисципліну їх погашення, яку бюро кредитних історій (БКІ) отримує від партнерів: банків, страхових і лізингових компаній, кредитних спілок та інших фінансових інститутів.
Завжди слідкуйте за тим, хто запитує вашу кредитну історію. Для цього ви можете підключити опцію Статус Контроль, яка допоможе миттєво дізнаватись про будь–які події у вашій кредитній історії. Таким чином ви, оперативно відреагувавши, зможете убезпечити себе, запобігши потенційному шахрайству.
Хто може робити запити вашої кредитної історії?
Запити вашої кредитної історії можуть робити:
1) організації, в яких у вас є відкриті кредити або кредитні картки, тобто ваші поточні кредитори;
2) роботодавці, чи потенційні кредитори, до яких ви звернулися та дали дозвіл на перевірку своєї кредитної історії.
Порада: якщо ви отримали sms повідомлення про запит вашої кредитної історії кимось, хто не відповідає одній з вищевказаних двох умов, вам необхідно зробити два кроки:
Крок перший: якнайшвидше зателефонувати на гарячу лінію бюро кредитних історій та повідомити, що можливо зараз відбувається спроба отримання шахрайського кредиту на ваше ім’я. Якщо дійсно відбувається шахрайство – ваш оперативний сигнал допоможе його зупинити.
Крок другий: зверніться до бюро кредитних історій для оскарження запиту. Для цього на сайті БКІ у розділі “Оскаржити кредитну історію” заповніть форму з відповідним типом звернення.
Також піклуючись про свою кредитну історію, ви можете захистити себе від шахрайських кредитів завдяки опції FREEZE.
Якщо ви активуєте опцію FREEZE, кредитор не отримає вашу кредитну історію, натомість побачить повідомлення про те, що ви не бажаєте оформляти кредити.
Опція FREEZE корисна при:
- втраті документів;
- при виїздах за кордон;
- якщо ваші особисті дані потрапили до чужих рук;
- якщо ви не збираєтесь за кредитом, та цінуєте відчуття захищеності.
Слідкуйте за тим, хто запитує вашу кредитну історію, щоб у майбутньому не допустити помилок та не отримати несподівану відмову під час звернення для отримання кредиту або покупки товару у розсрочку. Таким чином, ви заощадите свій час!