06.03.2017

Фонд гарантування наголошує на неприпустимості нав’язування банківських послуг при виплаті гарантованої суми відшкодування

ПРЕС-РЕЛІЗ

Фонд гарантування вкладів наголошує на тому, що обсяг прав та обов’язків вкладника, передбачених у Порядку здійснення Фондом гарантування вкладів фізичних осіб захисту прав та охоронюваних законом інтересів вкладників, є однаковим незалежно від того, за якою системою здійснюється вплата: через Автоматизовану систему виплат; за загальними реєстрами чи індивідуальними зверненнями.

Зокрема, банк-агент зобов’язаний забезпечити отримання вкладниками гарантованих сум відшкодувань у будь-якому своєму відділенні. Виплата відшкодування є безкоштовною і здійснюється у готівковій формі. Лише на вимогу та за згоди вкладника, переказ належної суми відшкодування проводиться на зазначений ним рахунок в цьому або іншому банку згідно з тарифами банку-агента без нав’язування  інших послуг.

Банк-агент у будь-яких інших випадках не повинен нав’язувати послуги або створювати додаткові перешкоди для вкладника, який звернувся до банку за отриманням гарантованої суми відшкодування.

Кошти мають виплачуватись після ідентифікації вкладника та звірки інформації з даними, отриманими від Фонду гарантування. Банку-агенту заборонено встановлювати додаткові вимоги або умови отримання гарантованої суми відшкодування коштів вкладниками, відмінні від вимог або умов, визначених законодавством України.

У випадку зволікання банком-агентом із виплатою коштів, або нав’язування послуг, Фонд просить вкладників повідомляти про це на гарячу лінію Фонду за телефонами 0-800-105-800 або 044-333-36-55.

Нагадаємо, що на сьогодні вкладники трьох неплатоспроможних банків («Платинум Банк», «НК Банк», «Фортуна-Банк») отримують кошти з допомогою Автоматизованої системи виплат у будь-якому відділенні будь-якого банку-агента, які підключені до процесингового центру Фонду.

Крім того, процес виплат стає безперервним і триває до закінчення ліквідації банку. Вкладникам більше не потрібно надсилати до Фонду заяви на виплату коштів після закінчення терміну виплат за загальним реєстром, як це було раніше. При цьому, виплата відшкодування на правах спадщини або у зв’язку зі зміною документів, що посвідчують особу, як і раніше, здійснюється лише за результатами розгляду індивідуальних письмових звернень.