Що робити в разі успадкування за заповітом вкладу, який залишився у вже неплатоспроможному банку?
Першим кроком спадкоємця є звернення до державного або приватного нотаріуса (на вибір спадкоємця) за місцем відкриття спадщини з заявою про прийняття спадщини. Місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця. Подати заяву необхідно впродовж шести місяців з дня смерті вкладника-спадкодавця.
Зверніть увагу, якщо на вклад претендує декілька спадкоємців, то він ділиться між усіма ними в частках, передбачених законом. Ці частки визначає нотаріус.
Спадкоємцю бажано знати, в якому саме банку був відкритий депозит та чи є цей банк неплатоспроможним або діючим на момент отримання спадщини. Якщо спадкоємець впевнений в інформації щодо банків, в яких у спадкодавця були депозити, то нотаріус відправить до зазначених банків письмові запити на отримання інформації про відкриті на ім'я спадкодавця банківських рахунків та їх стан. На запит нотаріуса банки зобов'язані подати відповідні відомості.
У разі, якщо спадкоємцю невідомо, в якій банківській установі спадкодавець мав вклад, іншого шляху крім прохання до нотаріуса скласти і направити запити до усіх, відомих спадкоємцю банків чинне законодавство не передбачає. Після закінчення 6 місяців з моменту смерті власника рахунку спадкоємець отримає від нотаріуса свідоцтво про право на спадщину.
Якщо успадкований вклад було розміщено у банку, що став неплатоспроможним, спадкоємцю необхідно надіслати до Фонду наступні документи:
- заяву (написану власноруч) про виплату гарантованої суми відшкодування, завірену особистим підписом, із зазначенням фактичного місця проживання та дати подання;
- засвідчену особистим підписом копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, з інформацією про прізвище, ім'я, по батькові, серію, номер, найменування або код органу, що видав документ, дату видачі;
- копію документа, виданого контролюючим органом (довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП, раніше це був ідентифікаційний код чи ІПН)), тобто документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (крім осіб, у паспорті яких контролюючим органом зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта або до паспорта яких внесені дані про РНОКПП);
- нотаріально засвідчену копію документа, що дає право на отримання відшкодування на правах спадщини (свідоцтва про право на спадщину).
Звертаємо Вашу увагу, що заяви про виплату гарантованої суми відшкодування розглядаються Фондом у строк, що не перевищує трьох календарних місяців з дня їх отримання. Відповідь на заяву надходить заявнику на зворотну поштову адресу, вказану ним у заяві.
Після отримання відповіді від Фонду спадкоємець може звернутись до будь-якого банку-агента і пред’явити паспорт та документ, виданий відповідним контролюючим органом, тобто довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, та отримати належні йому за спадщиною кошти.