Всі ми, так чи інакше, є споживачами фінансових послуг. Багато людей зберігають гроші на депозиті в банку, беруть кредит, сплачують внески до недержавного Пенсійного фонду або укладають угоди з фінансовими компаніями.
Споживачі фінансових послуг зазвичай не мають достатньої інформації та знань для обґрунтованого вибору послуги, не завжди можуть оцінити рівень власних ризиків і свої майбутні зобов’язання, а також порівняти умови надання послуг різними компаніями.
Іноді ваші очікування можуть бути невиправданими. Це пов’язано з недостатнім рівнем інформування споживачів фінансових послуг, що зумовлює необхідність підвищувати фінансову грамотність. Щоби уникнути непорозумінь, потрібно знати про те, що:
- юридична особа, з якою ви укладаєте договір є фінансовою установою, внесена до Державного реєстру фінансових установ та/або має відповідну ліцензію на надання фінансових послуг.
- внесок (вклад) на депозитний рахунок повинен бути оформлений відповідним договором;
- обов’язково уважно читайте умови договорів, що укладаєте з фінансовою установою - потрібно розуміти, що саме ви підписуєте;
- депозитні рахунки (внески, вклади) в таких установах не гарантуються Фондом гарантування вкладів фізичних осіб.
Починаючи з 1 липня 2020 року регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг здійснюється Національним банком в особі його колегіальних органів: Правління та Комітету з питань нагляду та регулювання таких ринків.