Власником кредитної або дебетової банківської картки є банк, який випустив і обслуговує картку. Виготовлення та подальше обслуговування банківської картки - це платна послуга банку для клієнтів.
Перед укладенням договору банк зобов'язаний ознайомити майбутнього клієнта з умовами, тарифами на обслуговування та правилами користування картковим рахунком. Банк забезпечує викладення цієї інформації в зручній та доступній формі і розміщує її в доступному для користувача місці в приміщенні банку та на офіційному сайті в мережі Інтернет. Банк також надає договір на вимогу клієнта в паперовій або електронній формі.
Банк зобов'язаний:
- повідомляти користувача картки про здійснення операцій з використанням картки;
- забезпечити користувачу можливість інформувати банк про втрату картки та платіжні операції, які не виконувалися користувачем;
- реєструвати та зберігати інформацію, що підтверджує факт інформування банком користувача та користувачем банку.
- банк у разі невиконання обов'язку з інформування користувача про здійснені операції з використанням картки несе ризик збитків від здійснення таких операцій.
Перелік основних комісій за користування банківською карткою:
- плата за відкриття основної і додаткової карток;
- плата за термінове виготовлення картки;
- комісія за зняття готівки в банкоматі;
- комісія за обслуговування банківської картки;
- комісія за конвертацію валюти, зокрема, якщо клієнт розраховується за кордоном у валюті, відмінній від валюти картки, то в реальному режимі часу відбувається обмін валюти за курсом, визначеним платіжною системою;
- комісія за блокування банківської картки;
- комісія за надсилання інформації щодо карткового рахунку за допомогою sms повідомлення.
У разі, якщо ви отримали від банку рахунок за обслуговування платіжної картки, якою вже довгий час не користувалися з будь-яких причин, можливо ви просто забули про її існування. Часто в таких випадках банк стягує щомісячну комісію за користування карткою і коли на картці закінчуються гроші, то банк самостійно відкриває кредит за цією карткою. Інколи на цей кредит ще й нараховуються відсотки.
Якщо сталася така ситуація рекомендуємо спершу письмово звернутися до банку стосовно ситуації та зазначити у зверненні, що ніяких кредитних договорів з банком ви не підписували.
Відповідь банк має надати клієнту впродовж одного місяця відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян». У разі, якщо ця відповідь не задовольняє вас і питання не вирішено на вашу користь, потрібно звернутись до Національного банку України. Слідкуйте, щоб «приховані» платежі з нарахування комісій, штрафів за послуги банку не спустошували ваш гаманець.
Будьте уважними при підписанні договору з банком та звертайте увагу на умови обслуговування!