Розрахунки карткою чи смартфоном, оплата за товари та послуги в інтернеті чи переказ коштів онлайн є захищеними, адже про безпеку платежів дбають банки та міжнародні платіжні системи. Проте максимальна безпека можлива лише за умови, якщо ви захищаєте особисту і фінансову інформацію,правильно використовуєте картку. Це одна з корисних звичок, яка допоможе зберегти спокій та гроші.
Спробуємо розібратися, яку інформацію не варто нікому повідомляти та як захистити свою платіжну картку, щоб не потрапити на гачок шахраїв.
- Не розголошуйте дані картки. В жодному разі не повідомляйте нікому повні реквізити картки (номер, термін дії та СVC2-код), ПІН-код,пароль для входу в онлайн-банкінг чи будь-які інші паролі і коди, надіслані вSMS-повідомленнях.
- Змінюйте ПІН-код та паролі. Після отримання картки змініть ПІН код, який вам надали. Це легко зробити за допомогою банкомату. Періодично змінюйте ПІН-коди карток і паролі до онлайн-банкінгу (це стосується і мобільного додатку банку, і його вебверсії).
- Не відповідайте на підозрілі питання. Фінансова установа ніколи не телефонуватиме вам, щоб уточнити чи оновити інформацію про картки.Навіть якщо у вас на телефоні засвітився знайомий номер банку, у жодному разі не робіть на нього зворотний дзвінок. Наберіть номер гарячої лінії банку вручну. Телефон гарячої лінії можна знайти на зворотному боці банківської картки чи на офіційному сайті банку.
Телефонні шахраї – хороші "психологи", вони намагаються зіграти на емоціях своїх потенційних жертв. Поширений підхід - порадувати користувача несподіваною приємною звісткою, щоб випитати необхідні злочинцеві дані,поки ви перебуваєте "в ейфорії".Наприклад, часто шахраї повідомляють (по телефону або в смс) про несподівані виграші, надбавки до пенсії або соціальні виплати. Не вірте обіцянкам отримати "легкі" гроші, яких ви не очікували.
- Не гайте часу. Якщо ви помітили підозрілу активність зі своєю карткою і припускаєте, що хтось дізнався ваш ПІН-код, або ви легковажно розкрили дані платіжної картки на підозрілому сайті, або якщо просто загубили банківську картку, негайно зателефонуйте до банку та заблокуйте її. Для цього потрібно зателефонувати в банк за номером, вказаним на зворотному бо ці картки або зазначеному на офіційному сайті банку.
- Працівник банку може запитати прізвище та ім’я, номер картки,секретне слово або іншу інформацію за рішенням банку, але лише тоді, коли ви зателефонували до банку самостійно. Якщо ж навпаки: хтось телефонує вам і просить пройти авторизацію, вказавши дані картки, це ознака шахрайства.